Der fandtes
også en lokal MC klub dengang. Crusaders hed den. Klubben blev
dannet helt tilbage i 1966,
og var fra starten kun for medlemmer på engelske cykler. Medlemmerne
af Crusaders holdt også til på Volieren,
på et tidspunkt fik klubben klubhus. Det var en nedlagt bondegård i
nærheden af Flintinge.
Her blev der bl.a. afholdt nogle gevaldige fester. Der kom gæster
helt fra hovedstaden og andre steder på Sjælland.
Det gik ret lystigt til ved disse fester indimellem, så vidt jeg
husker, deltog selv i en del af dem.
Nå, efterhånden er vi nået frem til midt i halvfjerdserne. Nogle af
Crusaders medlemmerne kørte til træf,
på ferie og andre MC begivenheder, ligesom vi andre gjorde, og
selvfølgelig fulgtes vi ad.
Internt i Crusaders var der uenighed om hvordan klublivet skulle
leves. Som sagt ville nogle køre til træf,
og andre i klubben mente at det at køre motorcykel var noget med at
holde til på gården i Flintinge, holde fester,
og så ellers ikke køre meget udover ”bygrænsen” (Boulevardræs).
I sommeren og efteråret 1975 blev der snakket en del om at lave en
klub for motorcyklister som var interesseret i at køre langture
og måske også ligefrem i at forbedre mc’isternes renome' i
offentligheden. Jo, tiderne var anderledes dengang.
Der blev så indkaldt til stiftende generalforsamling på Volieren den
26. oktober 1975 , og Falster MC Touring Club var en realitet.
Dette iflg. Henrik Elmer

|
Jeg
begyndte at køre sammen med andre på egnen,
Guldborg-Vigsnæs-Kallø-Tårs og kaldte os "Red
Devils". Vi mødtes i starten på en gård i Kallø men senere da
flere og flere havde været til fest hos "Crusaders", blev vi
indlemmet i klubben. |
Til
at begynde med kørte jeg på min fars aflagte motorcykel, en TWN 250.
Det var en Triumph fremstillet i Tyskland på
licens. TWN = Triumph Werke Nürnberg.
Det var ingen vædeløber men man kom fra A til B og det lugtede da
lidt af Englænder.
|
Senere
i 1976 købte jeg Jørgen "Skomager's" Bonnerville.
Skomager var gammel Crusaders medlem, og jeg havde længe villet købe
den. Det var en Triumph Bonneville 650 fra 1973, en af de sidste fra
den Engelske fabrik. Jørgen havde modificeret cyklen en anelse,
d.v.s. to i en i 2 udstødning samt sportskaburator og et lille
racerstyr,
foruden installeret elektrotænding. |
Efter
købet begyndte jeg at køre sammen med "Fupper" til forskellige træf
og lign.
I 1976 var jeg med "Fupper" + Ibsen samt Bent 8½
til Holger Danske træf hos 7'erne i Helsingør.
Da MC Museet blev indviet blev vi inviteret med på klubtur og
derefter kom vi også på Volieren.
Blev medlem i foråret 1977. |